Klart jag ska blogga

Jaa, fick en fråga på ask om jag kunde blogga igen. Såklart! Jag gillar ju det! Haha. Aja tänkte bara dra ett snabbt studie tips som jag brukar använda innan jag drar till kyrkan.
Detta är speciellt bäst när du har prov! 
Okej, så vi säger att du har 3 papper och 2 sidor du skrivit i ditt häfte, allt handlar om det som kommer på provet. 
Men allt som står där kommer säkert inte på provet, så för att förenkla det - läs igenom texten och stryk under med överstrykningpenna allt som är viktigt! 
Sen sammanfattar du allt i en ny text och kan läsa det istället så lär du dig allt det du verkligen ska kunna och inte  typ onödigt. När du sammanfattar lär du dig också! Jätte bra enligt mig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0